چِل سِرو

۹ نکته سئو که برای ارتقای رنک گوگل به آن ها نیاز دارید

9 نکته سئو۹ نکته سئو

برای درک بهتر این ۹ نکته سئو به این مثال توجه کنید، چرا هواپیما ها به دلایل نقص مکانیکی سقوط نمی کنند؟ با تعداد قطعات زیاد هر هواپیما انتظار می رود چند قطعه معیوب باعث سقوط آن شود! اما معمولا دلایلی مانند بدی آب و هوا، عدم مهارت کافی خلبان و… عوامل اصلی سقوط یک هواپیما به شمار می آیند. دلیل اصلی عدم سقوط هواپیما به علت نقص فنی چیزی نیست جز چک لیست!

خلبان ها قبل از هر کاری ابتدا برگه چک لیست را به طور کامل بررسی می کنند تا پس از اطمینان از سلامت کامل هواپیما نسبت به پرواز اقدام کنند.

هر وب مستر نیز قبل از انتشار یک محتوا نیاز به آماده سازی یک چک لیست مناسب برای سئو و رعایت آن است تا مطمئن شود پست های سایت بهترین رتبه را در گوگل کسب کند.

بنا بر این قبل از اینکه محتوا بعدی خود را آماده کنید چک لیست خود را با ۹ نکته سئو  زیر آماده کنید:

۱-کلید واژه مناسب با تمرکز بر روی محتوا

اولین گام بررسی عبارتی است که مخاطب با جستجوی آن به محتوای وب سایت شما می رسد.
ساده ترین راه استفاده از ابزار Google Keyword Planner است، یک ابزار رایگان که برآورد شما را برای هر عبارت جستجو نشان می دهد.
هرچند این ابزار برای کاربران ایرانی به دلیل وجود تحریم غیر فعال است، اما با روش های مختلف امکان استفاده از آن وجود دارد.
به عنوان مثال اگر بخواهیم مطلبی در مورد “بهترین راه برای یادگیری موسیقی” بنویسیم، باید بفهمیم مردم از چه کلید واژه های برای رسیدن به این موضوع استفاده می کنند.
بعد از بررسی متوجه شدیم که عبارت “راه های یادگیری موسیقی” ماهانه ۷۶۰ بار بیش از هر کلید واژه دیگر جستجو می شود. با این حال صرف پیدا کردن کلید واژه کافی نیست و نیاز داریم در مورد موضوع تحقیق کنیم

۲-تحقیق کردن

در قسمت خصوصی مرورگر خود (“InCognite” در کروم، “Private” در فایرفاکس و سفری و “InPrivate” در اینترنت اکسپلور) صفحه گوگل را باز کنید. (حالت خصوصی اجازه نمی دهد گوگل از تاریخچه جستجوی شما استفاده کند تا تاثیری بر روی آنچه که در صفحه جستجو مشاهده میکنید نداشته باشد)
حال تمامی مطالب صفحه اول را بدون در نظر گرفتن تبلیغات بررسی کنید ،آیا شما محتوای بهتری دارید؟ آیا امکان رقابت با سایر سایت ها را در این موضوع دارید؟

۳-تولید محتوا

اکنون که شما می دانید چه رقابتی در پیش و رو دارید، وقت آن است که، محتوای متفاوت، جذاب،کامل تر از رقبای خود تهیه کنید؛ این مهم ترین بخش در سئو است.
چه برای گوگل، چه برای مخاطب اهمیتی ندارد که مطلب را در کجا می خواند، یک وبلاگ ساده، یک فروشگاه و یا یک صفحه فرود، آن ها صرفا بهتری مطلب را نیاز دارند

۴-کلمه کلیدی را در عنوان صفحه خود قرار دهید

قطعا از اهمیت این موضوع با خبرید اما به هر حال مجدد می گوییم، عنوان صفحه شما باید حاوی کلمه کلیدی باشد. هرچند لزومی بر تکرار عینی دقیق کلمه کلیدی نیست، اما استفاده از کلمه کلیدی اصلی در عنوان محتوا تاثیر مثبتی بر سئو دارد.

۵-کلید واژه خود را هدر ندهید

شما می توانید بسیاری از صفحات وب را با داشتن یک عنوان اصلی (H1,H2) سازماندهی کنید، سپس در زیر گروه آن از عنوان فرعی (H3,H4,H5,H6) استفاده کنید.
رعایت این استاندارد نه تنها برای افرادی که مقاله شما را می خوانند مناسب است، بلکه از اهمیت ویژه ای برای گوگل برخوردار است.
بهتر است به جای استفاده های بی مورد از کلید واژه در متن محتوا، در عنوان ها از آن بهره ببرید.

۶-برای تصاویر خود کلید واژه (Alt Tag) استفادا کنید

یکی  دیگر از ۹ نکته سئو استفاده از تگ Alt است، اگر پست شما حاوی تصاویر باشد، می توانید از این تصاویر جهت رسیدن به صفحه اول گوگل استفاده کنید، دو راه برای این کار وجود دارد:

نام تصویر

برچسب تصویر Alt

برای تغییر نام تصویر به سادگی نام تصویر را که بر روی کامپیوتر خود دارید قبل از آپلود تغییر دهید. برای مثال ب جای یک فایل با نام “۲۴۷۹۹۲”.jpg شما می توانید از نام “راه های پولدار شدن.jpg” استفاد کنید.
برچسب Alt چیزی است که شما پس از آپلود عکس در وب سایت خود تعیین می کنید، بدون این که بیش از حد موضوع را پیچیده کنیم، برچسب alt متنی است که اگر عکس وب سایت شما با هر دلیلی بارگیر نشود، به عنوان جایگزین تصویر نمایش داده شود.

۷-از کلمه کلیدی در url و آدرس استفاده کنید

یکی دیگر از راه های گوگل که می تواند تعیین کند که چه پستی در وب سایت شماست استفاده از url است.
به نظر شما گوگل کدام سایت را بهتر تشخیص میدهد؟

  • www.ExampleDogToyWebsite.com/9124824834-1

  • www.ExampleDogToyWebsite.com/small-dog-toys

اگر گزینه دوم را انتخاب کردید،حدس شما درست است، استفاده از گزینه اول می تواند تمام تلاش شما برای داشتن سئو مناسب را به طور کامل از بین ببرد در حالی که گزینه دوم دقیقا چیزی است که گوگل انتظار دارد.

۸-لینک های داخلی استفاده کنید

اگر شما در مورد بهترین مطالب خود صحبت نکنید، چرا دیگران باید از این مطالب استفاده کنند؟
به همین دلیل است که بهتر است مطالب شما با دیگر صفحات داخلی وب سایت مرتبط باشند.
هرچند این بدان معنی است که شما باید همواره به پست های قدیمی تر برگشته و از لینک مطالب جدید در آن ها استفاد کنید.

۹-مهم ترین نکته سئو “دریافت لینک های خارجی”

و در نهایت مهمترین عامل از ۹ نکته سئو  “لینک های خارجی”
لینک های خارجی، لینک های از وب سایت های غیر از وب سایت خودتان هستند ، گوگل به شدت بر روی لینک های خارجی تاکید دارد، شما می توانید تمام طول روز را در مورد مهارت ها و توانایی های فردی خودتان صحبت کنید اما تا زمانی که فرد دیگری توانایی های شما را تایید نکند و به تعریف و تمجید از شما نپردازد به این معناست که کسی به شما اعتقاد و اعتماد ندارد. حال هرچه افراد بیشتری از شما تعریف کنند، اعتماد به شما بیشتر و موفق تر می شوید.

پاسخی بنویسید